Vanliga Frågor – FAQ

Alla frågor har ett svar. Många av frågorna har vi hört tidigare och därför samlat dom här under rubriken “Vanliga Frågor”. Om du inte hittar svaret så är du självklart mer än välkommen att höra av dig med ett meddelande så hjälper vi till så gott vi kan.

Vad kostar frakten från er?

Vi erbjuder olika fraktsätt och därmed också med olika kostnadsbild. För privatpersoner skickas paketet med DHL till närmsta utlämningsställe, s.k. Servicepoint, och frakten kostar då 69 kr (inkl. moms). Du kan även välja expressleverans (skickas från oss inom 1–2 dagar) och då kostar frakten 149 kr.

Till företag skickas paketet med utlämning till företagets adress och försändelsen kostar då 149 kr. Priserna är inkl. svensk mervärdesskatt om f.n. 25%

Kan jag skicka mina saker till er och få dessa graverade?

Tyvärr erbjuder vi inte gravyrer på kundägda produkter. Att gravera en produkt kräver att vi “mallar” den i våra maskiner, vilket är en ganska tidskrävande process (och därmed kostsam). Normalt tackar vi därför nej till en sådan förfrågan, men inga regler utan undantag:

Om du har en förfrågan som innefattar många produkter av samma modell tittar vi gärna på det och diskuterar om vi kan hjälpa till och till vilken kostnad.

Hur lång leveranstid har ni?

Normal leveranstid är 2–3 dagar för produkter vi har på lager. Vår målsättning är att ha alla produkter vi säljer på lager för att kunna erbjuda snabba leveranser till dig som kund. Om du har extra bråttom kan vi prioritera din beställning mot en extra kostnad och skicka inom 1–2 dagar.

Jag fick aldrig någon orderbekräftelse från er – Varför inte?

Det finns olika orsaker till att en orderbekräftelse inte komma fram till inkorgen.

1. Kolla så att du inte stavade fel på din e-postadress. Detta är ett vanligt fel då man inte får någon orderbekräftelse.

2. Kontrollera din skräppostkorg. Det kan hända att den hamnar här. Lägg gärna till GravyrButiken som betrodd avsändare eller som kontakt i din adressbok för att undvika att vi flaggas som skräppost.

Hör av dig till oss om inget av ovanstående alternativ är orsaken till att du inte fått någon bekräftelse så undersöker vi saken och ser till att skicka ut en till dig.

En vara var trasig när den kom fram, hur löser vi detta?

Aj då, tråkigt att höra!

Vi anstränger oss å det yttersta för att packa ditt paket omsorgsfullt och väl men trots detta kan ju olyckan ändå vara framme. Om du upptäcker skada på försändelsen redan när du hämtar ut eller får paketet levererat skall du anmäla detta till chauffören eller utlämningsstället.

Om du däremot upptäcker en skada efter det att du öppnat paketet är det viktigt att du anmäler skadan till DHL och till oss på GravyrButiken via formuläret för skadeanmälan. Vi graverar ny/nya produkter till dig så snart som möjligt.

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

Vi samarbetar tillsammans med Bambora som via sin modul Bambora Checkout erbjuder en mängd olika betalsätt.

Betalning sker enkelt och tryggt via Bambora Checkout. Du behöver inte ha ett konto hos Bambora sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard. Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala din beställning. Vid köp mot faktura är det Collector Bank som blir din avtalspartner. Bambora uppfyller de senaste och högsta säkerhetskraven som finns för betalning online och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik.

För oss handlar det om att ge dig maximal trygghet vid ditt köp hos oss. Flera miljoner personer har använt Bambora som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004. Läs mer på www.bambora.se

Du kan välja på följande betalningsalternativ:

  • Faktura
  • Delbetalning
  • Kortbetalning
  • SWISH
Erbjuder ni öppet köp?

Bra fråga! Enligt lagen om distansavtal så har man som konsument 14 dagars ångerrätt på sina köp. Detta gäller om du köper en originalprodukt. Men eftersom det mesta vi säljer förses med en personlig märkning av något slag så gäller inte ångerrätten. Vi skulle ju ha jättesvårt att sälja varan till någon annan kund. Med detta sagt är det därför extra viktigt att du noggrant kontrollerar ditt ordererkännande med det du faktiskt har beställt.

Hur lagrar ni mina personliga uppgifter?

När du väljer att handla hos oss sparar vi de kontaktuppgifter som du lämnar till oss i samband med registreringen. Detta görs för att du skall kunna logga in och följa din orderhistorik m.m. Läs mer om hur vi hanterar dina uppgifter på sidan Köpvillkor.

Vi GARANTERAR att vi ALDRIG kommer att sälja dina kontaktuppgifter till 3:e part. Vi skickar då och då mail med erbjudanden och annan information som vi tror kan vara av intresse för dig, men du kan närsomhelst be oss att sluta skicka sådan information och vi respekterar ditt beslut till 100%.